lördag 3 september 2011

Kinnekulle

Då var kinnekulleleden avklarad, körde med teamkompisen Johannes.

Det var skönt att vara tillbaka i skogen igen efter några racer pass, fast med facit i hand skulle jag nog vilat i veckan istället förrän ha tränat för benen var helt slut på dagens runda.

Leden erbjöd lera och vattenhål i början, skaplig uppför och i slutet av varvet var den torr och fint, det blöta hjälpte mig inte direkt med orken för när klättringen kom var jag helt död. Johannes åkte åttor runt mig och flinade medans jag tyckte inte det var lika roligt, när klättringen tog slut och det blev plan mark igen kunde jag hålla något sånär jämna steg. Har lite fördel att man har kört leden ett par gånger mer än Johannes så man kan den nästan utantill.

Jag hade trevligt och kul på rundan och hoppas Johannes hade det också.

Veckan som kommer blir det mycket vila, bara lite rullning på torsdag och fredag för att väcka benen till helgens race i Jönköping.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar