lördag 10 september 2011

Torsdag-Lördag

Blir lite tillbaka blickar från veckan.

Torsdag: Blev det träning igen efter 4 dagars uppehåll, är segt att komma igång men en timma in i träningen hade kroppen fattat vad den höll på med. Träningen bestod av grusvägar med avslut på Skaras blivande mtb bana som dock inte är riktigt färdig ännu. Tiden rann iväg så träningen blev en 2,30h.

Fredag: Det blev grusvägar idag också med inslag av intervaller i dom små uppförsbackarna som fanns. Kändes ok, ska bli kul att tävla på Hallbys bana i morgon för den är skoj tycker jag.

Lördag: Tävlingsdax, starten gick kl 10.00 så jag hade bra känsla sen SM då starten också var kl 10. Jag kom till området en timma innan start och träffa Johannes på parkeringen så vi gick och hämta nummerlapparna, bytte om och gav oss ut på ett varv. Banan var lite omgjort men till det bättre, när vi kom tillbaka var det lagom att åka ner till starten, H30 skulle stå sist så vi hade elit och juniorer framför oss :(    så det var att ta i ordentligt från början för att hinna om så många som möjlig innan stigarna börja, gick hyfsat var 7a kunde ta några på den omgjorda delen och då hade jag Johannes som nästa mål kom ikapp honom på dom mest tekniska bitarna av banan, så jag gick upp till tredjeplats efter Wengelin och Tomas Kristoffersson. Så trea slutade jag i maxiklassen  och etta i H30.

2 kommentarer:

  1. Grymt Jobbat mannen, nu ska vi ordna fram en CX hoj så du kan visa var skåpet ska stå i Vet.klassen nästa lördag (24/09)! TidansCXrace :-) Hörs om detta i helgen...

    SvaraRadera