fredag 12 augusti 2011

MTB SM

Tjena!

Tog ett tag för mig att komma igång med blogg, Så en resume om mtb SM i Borås som gick av stapel den 15/7 kl 10.05 för H30 klassen.
Vädret var perfekt en 17 grader och lite moln, Så gick starten stod i tredje led (var många startande mot vad jag är van vid, i västgötacupen brukar jag vara själv :(   )var bland dom fem sa Tommy E så du har koll på täten.
Kom iväg fint var trea innan vi gick in i ett litet skogsparti och kom ut på gruset igen, gick upp som tvåa innan en liten backe där ettan blev stående, jag han förbi medans resten av svansen fick stopp så det blev några sekunder direkt ca 20. Första varvet var ett stressat varv, så många små misstag har jag nog aldrig gjort innan på ett varv, men avståndet växte ändå. Det blev en , två, tre minuter och cykel bara flöt över rötter å sten och benen kändes bra nästan perfekta.
Så jag rulla över mållinjen som nr 1 inget man trot på innan start alla ser ju så snabba ut då :).

Så tack alla som heja på mig den dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar