tisdag 23 augusti 2011

Utklassad

Måndagens KM i Lidköping:
Då var Lidköpings ck:s KM avklarat, det kom mest kvänumare till startfältet så det var grymt. I första starled stod Tommy E (vet inte varför men så var det) Johannes och jag, i andra var J-berger, Christian och Karl. J-berger körde för Lidköping ck dagen till ära, fanns även några LCK:are och cyklister från Mariestad i 3:dje, 4:de och 5:te startled.

Starten gick och Tommy for iväg i cirka 50m sedan gick jag om, ledningen höll bara i någon sekund innan Johannes kom som en torped och stack i väg. Jag och J-berger klara nästa gå in på hjul. Han fick några meter men sen kom en 90 graderssväng till vänster och då bromsade vi senare och var i kapp.
Jag klara av att hänga på i ett av dom tre varven, jag kämpade mig runt och klara av att hålla andraplatsen. I mål blev jag slagen med 50 sek av Johannes, som körde in på tiden 20min 4sek, och hade 28 sek ner till J-berger som blev klubbmästare GRATTIS.Och till Johannes ett litet grattis. Han fick mig att vakna mitt i natten och älta loppet i huvudet i ett par timmar innan jag somnade igen. Tack Johannes :).




Tisdagsträningen i Kvänum!
Vi var fem tappra deltagre som drog i väg ca 6mil på en grusvägs runda runtomkring i vångskogarna. Jag och Niklas hade hemlängtan och tryckte på en bit in i passet. Vilket gjorde att Stefan T , Kjelle och Viktor kom på efterkälken. Niklas fick ropa hur jag skulle cykla, då jag låg först och han på rulle. Tack Niklas för passet.


 I morgon kör Lck landsvägs KM, tänkte vara med på det också. Får nog bli en fingervisning om jag ska köra finnmarken på lördag eller inte.
Blir en vervös väntan för er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar