fredag 26 augusti 2011

Onsdag

I onsdags var det Lidköping ck`s landsvägs KM uppe på kinnekulle.
 Har ingen rutin på racer tävlingar så gjorde nog många tacktiska misstag :) . Vi var en femton st till start varav nästan hela 29er teamet var på plats, för dagen på en 28 tum racer men man ska ju ha lite variation på träningen säjs det.

Starten gick och vi rulla iväg lugnt och fint på den 12km banan som skulle köras 4 varv, var några utbrytningsförsök men inget som varade någon längre tid, jag åkte nog i kapp någon lite för tidigt, skulle nog väntat så han kört sig trött, men orutinen lös väl igenom där.
När vi gick ut på sista varvet hade 2-3st varit tvungna att släppa. Hände inget förrän sista kilometern då Karl gick iväg, Där Falköping drog ikapp honom lagom till backen började, där stack Johannes med J-berger på hjul jag låg helt fel i klungan när dom stack så hade ingen janne att hänga på. Fick börja trycka på från min position men slog av på tackten lite när någon Falköping och Mariestad cyklist hängde på. Jag lät Mariestadcyklisten gå om och la mig på hans hjul för att invänta spurten som jag tog och rulla in som 3a efter 1an J-berger och 2an Johannes som dagen till ära blev 27år.

Det kändes bra i kroppen så vi drar till Ludvika på lördag kl 5.00 är samlingen hos mig gäsp.
Blir spänande hur kroppen kommer att kännas på tävlingen med den morgonen men ska göra allt för att ta ett sm guld till i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar